5 + 1 marketing szabály, hogy sokan legyenek a rendezvényeden...

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

5 + 1 marketing szabály, hogy sokan legyenek a rendezvényeden...

Hiába vagy te műsorszervező guru, ha a marketinget elhanyagolod… Egy jó reklámmal, bevált marketingeszközökkel a szúnyogot is el lehet adni a Balcsi parton. Hogyan? Úgy, hogy eleget teszünk pár fontos kritériumnak!
Lássuk!

5 + 1 marketing szabály, hogy kulturális szervezőként ne csak géniusz, hanem sikeres is legyél!

Avagy: ha kell, eladjuk a szúnyogot is a Balcsi parton!

Lehetsz te a legnagyobb rendező, logisztikus, menedzser, ha az általad megszervezett kulturális eseményen csak pár kósza érdeklődő néz riadtan egymásra a kongó rendezvényhelyszínen! 

Mi lehet az oka? Mire fel a kudarc, hiszen beleadsz apait-anyait, meg éjt nappallá téve, a műsorterv is nyüzsög, szinte lemászik a papírról, az anyagi keret is izmos, és még az égiek felé is megeresztesz pár imát? Miért nem működik, aminek pedig működnie kellene?

Tudod… A legpompásabb repülő sem száll fel, ha nem indítod be a motort… Mi a motor? A motor a marketing. A reklám! A jelenlét! Bátorság! Egyéniség! 

5 + 1 marketing szabály, hogy sokan legyenek a rendezvényeden...

1. Pozicionáld a célközönséged!

Ülj (vagy üljetek le), zárd magadra az ajtót és határozd meg, kinek szánod a kulturális, zenei vagy sportrendezvényt, azaz ki a legfőbb célcsoportod! Érdemes kor, nem, intellektus sőt, anyagi helyzet szerint szűrni. Minél jobban le tudod szűkíteni a célközönséget, annál jobban tudod őket pozícionálni, azaz „helyükön kezelni”, megszólítani. Ha nem tudsz a célcsoportodhoz alkalmazkodni, az ő nyelvükön beszélni, akkor fene megette az egészet! 

Gondolt át, milyen kommunikációs csatornán keresztül tudod megszólítani a közönséget.  Az idősebb korosztállyal érdemesebb a helyi médiában, nyomtatott sajtóban (helyi újság, szórólap, plakát), rádióban felvenni a kapcsolatot. A középkorúak platformja a közösségi oldalak, facebook, instragram, a fiatalok legújabb mániája pedig a Snapchat.

Fontos a szöveg! Nagyon fontos! Az idősebbek zömmel nem kedvelik, tiszteletlenségnek vehetik, ha tegezed őket, a fiatalok pedig padlót fognak, ha magázódsz. Természetesen a rendezvény jellegétől is függ, hogyan és mit mondasz. Ugye, nem is egyszerű? Ne aggódj! Csináld, menni fog!

2. Határozd meg előre a stratégiát!

A rendezvényszervező hadvezér is! Latol, kalkulál, ötletel. Tervezz! Nem cetli, hanem minimum A4-es lap vagy Excel-tábla – ahogy neked ideális. Szabatos koncepció, pontos költségvetés! Mennyi időd van a kampányra és mennyi pénzed? A pozícionálás segítségével határozd meg a kommunikációs csatornáidat: online és/vagy offline, keress szakembereket, szövegírókat, grafikusokat, legyen színvonalas a legegyszerűbb szórólap is!

3. Hírdess rendszeresen!

Ne ess a „sokat markol, keveset fog” hibájába! Alap a folyamatos, rendszeres, kiszámítható (megbízható!) jelenlét. Ha folyamatos program van a tarsolyodban, az idősebbeket a helyi újságban, szórólapban célozd meg. Ha fiatalabb a célközönség, vezess blogot, posztolj a közösségi hálókon. 

4. Építs listát!

Az adatvédelmi rendeletnek megfelelően (ne nyúlj pisztolyért, nem eszik olyan forrón!), jogkövető módon építs ügyfélkört. Elérhetőség, e-mail cím… Kupon, utalvány, apró, de hasznos ajándékokért cserébe szívesebben lesznek partnerek az emberek a későbbiekben is.

5. Tarts kapcsolatot a közönséggel!

Milyen területen vagy talentum? Ha jól írsz, írj blogot! Ha remek előadó vagy, csinálj web tévét, vlogot, videót, rakd fel a YouTube-ra. Keress kapcsolatokat, majd használd azokat. Riport a helyi lapban, televízióban, hogyan dolgozol, miért jó a közösségnek, közönségnek, ha te vagy a népművelő, a rendezvényszervező… Keress szakembereket azon területekre, ahol nem állsz a helyzet magaslatán.

+1. Légy egyedi!

- a szürke, halk kisegerek a pincébe valók!

Ne riadj vissza semmitől, már ami erkölcsileg és törvényileg rendben van. Minden marketingeszközt használj, ami hatékony lehet! Ne félj merész lenni! Az emberek ingerküszöbe iszonyúan magas, meg kell ugrani, ha teltházas, jövedelmező rendezvényt akarsz tető, avagy a szabadtér alá hozni. A színvonal nem elég, a legjobb bornak is kell cégér!

Laci bácsi a falusi bálokra mindig kénytelen piros pulóverben érkezni, ugyanis imádott felesége Nusi ráparancsol: „Ezt vedd fel, hadd csorgassa nyálát a Gizi meg a Bori!”.
Mert van, ami nem eladó, de jó, ha látják milyen értékes, és hogy mekkora mázlija van Nusinak. ;)

Téged melyik pont érdekel leginkább? Kérlek, válassz egyet, kommentben vagy e-mailben írd meg, a nyertes témát fel fogjuk boncolni.  

Addig is olvasd el korábbi marketinges cikkeimet!

Itt írtam a facebook hírdetésekről,

itt a facebook live használatáról,

itt pedig arról, hogy kösd össze az offline hírdetéseidet az online-nal.

 

 

Vissza

Címkék : tudástár, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: