Tudjuk, a közösségi média hátát meg lehet lovagolni, ha rendezvényt szervezel, de ahhoz nyeregbe kell pattanni és ott is maradni. A social média messze az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb promóciós és marketingcsatorna ahol elérheted a célközönséged. Sokan vért izzadnak egy-egy poszt elkészítésénél, márpedig hidd el, nem kell beledögleni…
Tapasztalat: a kulturális szervezők egyik legnagyobb mumusa a social mediában való folyamatos jelenlét. Tudom, nem vigasztal, de nem csak a rendezvényszervezők küzdenek azzal, hogy folyamatos posztolással ébren tartsák a látogatók érdeklődését.
Valószínűleg mindőnk elköveti a posztolással kapcsolatos „gyerekbetegségeket”, aztán vagy kinőjük, vagy sem. Ha komolyan szeretnél az olyan paripákra felpattanni, mint a Facebook, Instagram és a többi online közösségi média, vedd is komolyan – random, véletlenszerű, amatőr posztokkal ugyanis nem hogy vágtatni, poroszkálni sem fogsz.
A hatékony, gyors és örömteli posztolás titkai
Kezdd azzal, hogy felszabadítasz magadnak némi időt, átolvasod alábbiakat, majd szervezel magadnak pár óra posztidőt saját médiatartalom-naptáradat követve, mert a tervszerűség elengedhetetlen! Láss neki a munkának! Hidd el, belejössz, nem nagy ördöngösség!
Borítékolom, az ikszediknél csak ülsz-ülsz a monitor előtt és nem érted, miért nem tudsz kiizzadni magadból egyetlen nyomorult mondatot sem.
Éppen ezért tervezd meg a posztjaidat közösségi médiatartalom-naptárban!
Minél több posztot írsz meg egyszerre, annál hatékonyabban fogsz haladni, mert rááll az agyad. Ha ráérzel az ízére, meglátod, még élvezni is fogod!
Ötlet: amikor témakutatást végzel, kezdd adott hónap jeles napjaival, ünnepeivel. Saját rendezvényeidet koordináld össze témaügyileg egy-egy jeles nappal, és már meg is van egy-két poszt alapja.
+ 1. A CTA jelentése Call to action! A direkt marketingben használják elsősorban, de te itt jó hasznát veszed. Minden bejegyzés végére tegyél egy cselekvésre felszólító mondatot. Például, “kedveld”, “oszd meg a bejegyzést” vagy “írd meg a véleményed!”
Nemrég a 2. Márton-napi Dínom-Dánom rendezvényemet ilyen közösségi média-naptár segítségével népszerűsítettem. Ide kattintva tudsz belőle ötleteket meríteni.
Laci bácsi is „posztol”. Hagyományos naptárba szép szálkabetűkkel minden nap beírja az aznapi időjárást. Hétvégente az unokákkal összeülnek, átlagolnak, majd egy külön, saját készítésű táblázatba beírják a végeredményeket. Az unokák rajzolják a számok mellé a napocskákat, felhőt, mikor mit.
Ha már CTA, akkor Oszd meg a bejegyzést! :-)
Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.