A facebook manapság az egyik legolcsóbb hirdetési felület. „Aki nincs rajta a facebookon, az nem is létezik” – szokták mondogatni tréfásan. Bizony vétek is lenne kihagyni ezt a lehetőséget a kulturális szervezőnek, ha népszerűsíteni akarja rendezvényét. De vigyázat! Néhány dologra nagyon oda kell figyelni, különben ablakon kidobott pénz lesz, amit a közösségi hálónak fizetsz!
Sokan már az elején hibáznak, facebook oldal helyett profilt hoznak létre szervezetüknek. Forrás: https://viragutazo.hu
Nagyon sokszor találkozok vele, hogy egy művelődési központ, civil szervezet privát profilt hozz létre. Ez hiba! Jegyezd meg, a privát profilt személyek használják, akik ezen belül tudják létre hozni a szervezeteknek, intézményeknek, vállalkozásoknak, rendezvényeknek, (sorolhatnám) az oldalakat. A facebook ha észreveszi, hogy üzleti céllal hoztál létre privát profilt, akkor ki is tilthat vagy kényszerít, hogy válts át oldalra. Ott sok információ, bejegyzés elveszhet. Ráadásul csak 5.000 követőd lehet. A facebook oldalnak számtalan előnye van a facebook profillal szemben. A google is csak az oldalakat hozza fel. Így könnyebben rád találnak a keresőben.
A "boost" gombot felejtsd el! Forrás: www.klikkmarketing.hu
A legegyszerűbb módja, hogy a bejegyzésed sok emberhez eljusson a bejegyzés kiemelése, angolul a „boost” – olás. Ezt a lehetőséget a facebook minden bejegyzés alatt felkínálja. Egyszerűnek tűnik. Ne engedj a kísértésnek! Sokkal több emberhez eljut a kiemelésed, ha a hirdetéskezelőben reklám kampányt hozol létre. Melósabb, több idődet és némi utánajárást is igényel, de az első kampányod után a következő már könnyebben fog menni.
Facebook Business Manager erősen ajánlott, ha hirdetni akarsz Forrás: www.webmotion.hu
Alapjában véve minden felhasználónak jár egy hirdetéskezelő. Ez az első hirdetés létrehozásánál aktiválódik. Ezzel az a gond, hogy ha a kolléga távozik a cégtől, akkor nem lehet átmenteni a meglévő hirdetési adatokat. A Business Manager előnye, hogy több felhasználó is kezelheti egyszerre és a szervezethez, intézményhez kötődik.
A facebook hirdetés is elszámolható Forrás: www.szampatikus.hu
A kulturális szervezőnek rendszerint minden elköltött fillérrel el kell számolni az önkormányzat vagy a pályázat kiírója felé. Hogy lehet hát elszámolni a facebook hirdetésre költött pénzt? A hirdetési fiókodban jelöld be, hogy üzleti célra vásárolsz hirdetést. Add meg a közösségi adószámod. Így egy nulla Áfás közösségi számlát fog neked kiállítani a facebook. Erre a könyvelőd majd rászámítja az Áfa összegét. Ezt még be kell vallanod és ki kell fizetned. A legtöbb kulturális rendezvény azonban nem tudja az Áfát visszaigényelni, így ők a fizetendő áfából levonhatják ezt az összeget. Figyelj oda, hogy a hirdetési fiókod az intézmény bankkártyájával legyen összekötve.
Határozd meg, kinek akarsz hirdetni Forrás: https://www.facebook.com
Először is döntsd el, kinek szól a rendezvényed? Tudod, hogy olyan nincs, hogy mindenkinek! Minél szűkebb a célközönséged, annál eredményesebben tudsz hirdetni. A hirdetés létrehozásakor már könnyű dolgod lesz, hiszen életkor, nem, érdeklődés és földrajzi elhelyezkedés szerint is be tudod állítani a közönséged.
Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.